Vakantie! Wave Rock, Esperance, Albany, Denmark, - Reisverslag uit Perth, Australië van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu Vakantie! Wave Rock, Esperance, Albany, Denmark, - Reisverslag uit Perth, Australië van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu

Vakantie! Wave Rock, Esperance, Albany, Denmark,

Door: Marissa Verheij

Blijf op de hoogte en volg Marissa

04 Mei 2014 | Australië, Perth

Hallo allen!

Het is al weer veel te lang geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt, maar hier is er dan toch weer een. Even een klein beknopt reisverslag met weinig details, maar denk dat het toch leuk is om te lezen wat ik zoal weer heb gedaan!

Goede vrijdag 18 april zijn we met z'n 4en richting het zuiden gereden. Jasmin, Anita, Axelle en ik. Met z'n allen een auto gehuurd en we zijn vrijdag om 7 uur 's morgens vertrokken om alles te kunnen doen wat we wilden doen, we hadden namelijk maar 4 dagen. De dinsdag daarna moest iedereen weer werken maar ik was heel de week vrij, niet verkeerd dacht ik zo.

We zijn als eerst naar Wave Rock gereden, wat zo'n 4 uur rijden licht ten oosten van Perth, dus jawel in het binnenland, met niets anders dan oneindige wegen en veel zand. We hadden al gehoor dat het niet helemaal de moeite waard was om naar Wave rock te gaan aangezien het alleen een stuk gebergte is, noem ik het maar, en het gewoon te ver weg is om te rijden. Maaaar aangezien wij toch onderweg er langs kwamen wilden we natuurlijk wel even een kijkje nemen. En inderdaad, het zag er super gaaf uit maar om dit zomaar even op een dagje te gaan doen, nee daar is het niet de moeite voor waard. Een kilometer lopen vanaf Wave Rock heb je ook Hippp's Yhawn zitten. Een grote grot die lijkt op de bek van een nijlpaard. Jullie hebben vast al de foto's voorbij zien komen op facebook.

Na enige tijd daar verbleven te zijn, zijn we verder op weg gegaan richting Esperance, wat in het zuiden van West Australie ligt, aan de kust. Op nieuw never ending roads en veeeel rijden, maar met veel muziek, onderweg stoppen voor een pauze en gezellig kletsen met elkaar was dit prima te doen. Ieder om de beurt een paar uurtjes rijden, aangezien je op een gegeven moment niet meer gefocust bent op de weg omdat deze zo lang en saai zijn. Nogmaals 4 uur later kwamen we aan. Het leek wel een verlaten stadje waar geen hond kwam en het hostel zag er uit alsof er net een crime was gepleegd. Maar al met al was het een prima plek om 2 nachten te slapen, aangezien we een familie kamer hadden konden hadden we enige 'privacy'.

Aangezien het al laat was en donker hebben we toen maar besloten om naar Macdonalds te gaan en daar een hapje te gaan eten, vermoeid van de reis zijn we dan ook vroeg gaan slapen.

De volgende dag hebben we de Great Ocean Drive bereden, wat je een kleine 2 uur kost. Wat een prachtige stranden!! Hier zijn zelfs een aantal stranden benoemd tot een van de mooiste stranden van Australie. Ookzijn we bij Pink lake wezen kijken. Rond september//oktober is de meer ook daadwerkelijk roze van kleur maar helaas was hij wit omdat we niet in het goede seizoen waren.

Daarna hebben we 2 National parken bezocht met nog meeeer stranden en veel zand en op nieuw lange wegen. Je moet er wat voor over hebben om mooie natuur te bewonderen.

Next day weer vroeg op om richting Albany te gaan waar we zijn gestopt in weer een National park, ben natuurlijk al weer alle namen van de National parken kwijt, excuses hiervoor. Hier mochten we de Natural Bridge bewonderen. Almachtig groot en niet te beschrijven, maar ontzettend prachtig! Naast de natural bridge heb je 'The Gap' zitten. Een gleuf tussen 2 gebergtes waar het water ontzettend omhoog springt. Hier dichtbij liggen ook de 'Elephant Rocks'. gesteentes aan de kust die daadwerkelijk op olifanten lijken :).

Vervolgens doorgereden naar ons laatste hostel in Denmark, een lief klein hostel met welgeteld 4 kamers. Dit was ooit een woonhuis en deze mensen hebben het omgetoverd tot hostel, ontzettend knus en gezellig.Hier kwamen we ook weer laat aan dus in Denmark zelf hebben we niet veel gezien want de volgende dag zouden we naar de Tree top Walk gaan wat hier in de buurt ligt. Dus op richting huis! de Tree top Walk was gaaf, maar lang niet zo gaaf als ik hem heb gezien in Ghana.

We zijn richting Margaret River terug gereden naar Perth. In Margaret River hebben we geluncht op het strand en genoten van het zonnetje, het was hier meteen een heel stuk warmer.

Toen op naar huis want we hadden weer 4 uur voor de boeg, al met al hebben we meer in de auto gezeten dan dat we er uit zijn geweest maar dit gaf niet, het was het waard!

De week daarna was ik dus heerlijk een weekje vrij, maar ik voelde me niet geweldig, ietswat heimwee, en lichamelijk ging het niet zo lekker. Toch wilde ik m'n vakantie niet laten verpesten dus donderdag zijn Sharon en ik naar Lancelin gereden om daar te gaan sandboarden in de duinen. Dit ligt ongeveer 2 uur rijden ten noorden van Perth. We hadden een goede dag uitgekozen want er was weinig zon maar doordat je behoorlijk bezig bent was het toch erg warm. Een super ervaring en jawel ik ben ook een aantal keer op het board blijven staan en naar beneden gegleden. Maar ow wat was dat vermoeiend om steeds weer die duinen op de lopen.

De dagen daarna voelde ik me steeds slechter en heb ik besloten om naar de huisarts te gaan, emotioneel was ik even wrak waardoor m'n lichaam verkrampt raakte en ik daar ook nog eens last van kreeg. Gelukkig met wat spierontspannende pillen was ik binnen een paar dagen er weer boven op. Het was ook zo veel, ik ben nu dik over de helft van mijn au pair zijn, ik miste thuis gewoon even heel erg, en ik had vakantie dus ik was uit mn structuur, jawellll IK HEB STRUCTUUR NODIG!! hahaha,

Gelukkig gaat nu alles weer goed, ik ben weer lekker aan het werk met de jongens, structuur is terug en dat is toch wel fijn. Over 3 weken is Rosanne al hier!! De campervan is geboekt en we zullen van de 28ste mei tot 4 juni van Perth naar Exmouth reizen! Het is misschien iets krapjes, maar we zien wel hoever we komen. Ik heb er onwijs veel zin in!

Met de jongens ga ik ook lekker m'n gang, nog steeds gaan we meestal 's morgens iets leuks doen en de deur uit en 's middags lekker thuis. Het is nu ook vaak dat Tibbe en Jerka (vooral Tibbe) vaak wil dat ik hier doe inplaats van papa of mama, dit voelt wel als een compliment van de jongens naar mij en dat is leuk om mee te maken. Maar ook komt het geregeld nog voor dat de jongens juist niet willen dat ik het doe (ik noem maar iet stoms, mondje afvegen, riemen in de auto vastmaken e.d).

Ik hou het voor gezien voor vandaag en ik denk dat er wel een reisverslag aan komt zodra Rosanne weer weg is, dit zal pas rond eind juni worden.

Dikke liefs, Marissa

  • 04 Mei 2014 - 10:58

    Cindy:

    Hoi Maris!
    Wat een mooi verslag heb je geschreven, leuk om te lezen. En wat fijn dat je binnenkort bezoek krijgt van een vriendin. Dat wordt vast erg gezellig!
    En heimwee hoort erbij, zullen we maar zeggen. Fijn dat het nu weer beter met je gaat. Want leuk is anders! Ik vind dat je het fantastisch doet!
    Geniet, lieve nicht.
    Kus, Cindy.

  • 04 Mei 2014 - 12:01

    Alice:

    Hoi lieve Ris,

    Leuk om weer wat van je te lezen! Heimwee hoort er inderdaad bij, maar gelukkig zit je nu weer wat lekkerder in je velletje :) Leef maar lekker toe naar de komst van Rosan en ik spreek je snel weer!

    Hele dikke kus xxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2014 - 14:14

    Evelien:

    Lieve Ris,

    Wat weer mooi beschreven alles wat je beleefd hebt! Op naar je volgende avontuur en voor ons
    reisverslag. Geniet en weet dat waar je ook bent je altijd bij mij bent, kuzzz.
    Dikke knuf mam

  • 05 Mei 2014 - 14:23

    Marije, Wesley En De Kids:

    Lieve Marissa, leuk om te lezen hoe het met je gaat. Natuurlijk zien we ook geregeld de mooie foto's voorbij komen op Facebook. Hoewel je zo ver weg bent, lijk je door de social media toch ook weer dichtbij en kunnen we eersterangs zien wat jij daar beleefd. Geniet ervan!! Ook de heimwee hoort er helaas bij. Nog ff geduld en je kunt heerlijk kletsen en knuffelen met je vriendinnetje. Leuk dat ze langskomt! Je bent een topper en dit avontuur is van jou en neemt niemand je meer af. Dikke kus en knuffel van je kleine grote neefje (alweer 3 jaar!!) en je inmiddels 10 maanden 'oude' nichtje. Liefs van ons allemaal!

  • 05 Mei 2014 - 15:27

    Oom(pje) Ad:

    Ha Marissa!

    Eindelijk mezelf eens de tijd gegeven om je reisverslag te lezen.
    Prachtig verhaal!
    Fijn om te lezen dat je veel van het land kunt zien, dat was natuurlijk ook wel de bedoeling.
    En ach, tussendoor werk je ook nog, da's mooi meegenomen.

    Groetjes en liefs van Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 33065

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 01 Oktober 2014

Australia!

Landen bezocht: