Visum dinsdag, visum donderdag, visum dinsdag. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu Visum dinsdag, visum donderdag, visum dinsdag. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu

Visum dinsdag, visum donderdag, visum dinsdag.

Door: Q

Blijf op de hoogte en volg Marissa

26 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Ter informatie: Al veel verhalen gehoord over de Ghanse Ambassade, dat je geen discussie moet aangaan en niet moeilijk moet gaan doen, anders kunnen ze je het nog wel eens lastig maken, en je visum gewoon niet geven.

Dinsdag.
Kom je daar al helemaal gestrest aan bij de Ghanese Ambassade, gaat je moeder ook nog eens hyper lopen doen.
'OOO!! Ik ga naar Ghana, ik heb mn paspoort niet meegenomen!!' Omdat je welgezegd op Ghanees grondgebied staat als je die deur binnen gaat. Sta je daar te dralen voor die deur, wij Hollanders natuurlijk veel te vroeg. Moeten we nou aanbellen of niet? Gaat die deur vanzelf open.. oeeehhh eng.. Vervolgens worden we naar binnen gevraagd. Hup naar de receptie. Helemaal moeilijk onverstaanbaar wordt er iets in het engels gevraagd. Vervolgens bleken we nog de eerste te zijn ook. Hoor je die recepionist later gewoon Nederlands praten :S..

Zit je daar te wachten (het ging om 10 uur open) word je gewoon pas om kwart voor 11 geholpen!! Oke, we waren even in Ghana, maar toch, het was Nederland.

Tijdens het wachten kwam er iemand binnen die naar mn papieren vroeg. 'Why do you write so small??!'. 'I'm sorry Sir'. 'You have to write down that telephonenumber!' 'Oke, I will, can I use your pen please?' 'Why don't you take a pen with you!??'

Nounou, je snapt wel dat ik een beetje bang werd natuurlijk, ik scheet bagger om naar binnen te gaan! He he, kwart voor 11, hup wij naar binnen. Mama mocht niet eens naast me zitten, nee ze moest achter me gaan zitten. En toen kwam het, ja dit ben jij niet, ik had brieven meegekregen van Activity International waarin stond dat ik vrijwilligerswerk ging doen en dat ze voor me gingen zorgen en dat alles goed kwam. Maarjah, daar stond Marissa Verheij en niet zoals in mn paspoort Trijntje Marija Verheij. Shit, en nu? Ik nog gezegd dat ik ze wel kon bellen, maar nee dat was niet goed genoeg. Ik had 2 keuzes, of ik kon alles achterlaten, mn visum vrijdag halen en dan nieuwe brieven meenemen met mn correcte naam erin, of ik kon donderdag terugkomen en dan alles opnieuw doen. tja, dan werd het maar donderdag want vrijdag neem ik afscheid op de Sterretjes op het kinderdagverblijf.

Donderdag.
Kom je alweer gestrest daar aan omdat het vorige keer de soep in was gelopen, ben je helaas niet de eerste, nee de 4e. Shit, dat kon nog wel eens een lange zit worden. Tien voor half 11, mensen (waarschijnlijk Ghanse mensen) werden ongeduldig, de eerste begon te mopperen waarna de tweede al snel volgde. 'It is already 10 o'clock, what is this?' 'Oke, if you're in Africa, then you give them time, but here? 10 o'clock is 10 o'clock!' Hahahaha, iedereen lag in de scheur, het ijs was gebroken daarbinnen.

O jeetje, daar had je die zelfde man weer, die me vertelde dat ik niet zo klein moest schrijven, shit, daar was ie weer. En ja, daar kwam die 'Can I see your papers?'. En ja hoor weer, 'Why do you write so small?!!'. 'I'm sorry Sir'.

Nou daar ging het nummer apparaat eindelijk werken, nummer 1,2,3,4,5. Alles achter elkaar! En ja hoor, iedereen staat op en iedereen gaat datzelfde kamertje binnen, hahahha! Wij hadden natuurlijk allang door dat dat een foutje was. Dus, vervolgens komt iedereen weer terug.
Waarop een hele melige vrouw zei 'She sad only one person!' Ja, duhh!

Eindelijk was ik aan de beurt. Zenuwachtig kom ik daar binnen, geef heel netjes en onderdanig een hand, vervolgens ziet ze mn moeder is het 'Heeeej!'. Hallo en ik dan? Tja, in de Ghanese cultuur hebben jongere mensen respect voor de ouderen mensen. Zag mn moeder er dan echt zo ouder uit als zij? Nouja het zal wel, alles was goed en ik mag dinsdag mn visum ophalen!

Liefs, Marissa, onee sorry, Trijntje Marija


  • 30 Augustus 2010 - 16:34

    Monica:

    Ooooo Maris ik heb alles gelezen!!! Maak je geen zorgen alles gaat helemaal super worden zeker weten!!!
    Ik volg je op de voet! .. Op internet dan! Een dikke zoen en een knuffel van je vriendin in Italie!

  • 01 September 2010 - 08:52

    Cat:

    Spannnnend, je gaat bijna!!! Ben je er helemaal klaar voor??? Het avontuur is al begonnen zo te lezen, haha, dat wordt wat!!! Ga je missen in de les, maar wens je heel veel plezier, kracht en een topervaring toe!!! Liefs, Cat

  • 03 September 2010 - 11:41

    Nienke:

    Pff, wat heb jij een pech met het aanvragen van je visum zeg!!
    Ik was ook voorbereid op lang wachten en veel gezeur, maar ik stond in no time weer buiten met mijn visum. De aanvraag van mijn visum heeft me een half uurtje gekost, het ophalen slechts 2 minuten...
    Ongelofelijk he??

    Succes met de laatste voorbereidingen en tot over 2 weken in Yapei!!! :)

    Groetjes,

    Nienke


  • 03 September 2010 - 16:22

    Sandra De Leur :

    Hoi Marissa,
    Heel veel plezier in Ghana. Kom je na je reis al je verhalen vertellen op de sterretjes?
    Groetjes Sandra

  • 06 September 2010 - 11:44

    Elise (ponyclub):

    Lieve Marissa,

    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar geniet ervan! Ik vind je erg dapper en hoop dat je veel goeds kan doen!

    Groetjes Elise

  • 08 September 2010 - 17:29

    Evelien:

    He Ris,
    Ik dacht ga even kijken of je iets hebt geschreven zie ik toch hele leuke foto's!Wat een groep met mensen. Zijn die allemaal voor vrijwilligerswerk? Omdat ik ook wat oudere dames zie. En hoe is het verder met je? Wat ik zie is goed dus ga ik daar vanuit. Anders bellen he!!!

    Dikke knuf mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 33083

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 01 Oktober 2014

Australia!

Landen bezocht: