This is Africa! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu This is Africa! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu

This is Africa!

Door: Q

Blijf op de hoogte en volg Marissa

08 September 2010 | Ghana, Accra

Daar zit je dan in je kamer die bijna even groot is als je eigen kamer en dan me zn vieren met een wc die niet eens doorspoelt!

Het afscheid was even zwaar, maar ik heb me nog geen moment alleen gevoeld, ik voel me goed, en volwassen.

Ik zit op een kamer met een meisje uit Noorweg, Heidi, een uit Zwiterland, Julia en een uit Duitsland, Sandra. Je mekt dat iedereen voor zichzelf is, maar ook samen, het is een super leuke groep, ook de rest van het hostel!

mn internet wilde na een kwartier nof niet werken dus ik ga snel typen,wat misschien een hoop fouten oplevert, maar, so be it. Ik kan al bijna niet meer Nederlands praten! er zitten hier maar 2 nederlandse meisjes en die zitten niet eens in mijn groep, er zijn 2 groepn en iedereen doet alles omgekeerd. Dus ik praat bijna elleen maar engels.

Maandag zouden we naar het strand gaan, maar het regende behoorlijk hard dus dat werd verplaatst naar woensdag, vandaag. Vandaag was ook niet echt mooi, Zie de foto's maar in elk geval (bijna) geen regen. We zijn de hele dag op het strand geweest, gewoon lekker relaxen en genieten en bijkomen van alle indrukken.

Ik ben iemand met altijd veel detail in verhalen maar ik heb weinig tijd, dus ik moet het even allemaal iets korter maken, excuses!

Maandag zijn we naar de bank geweest om geld te wisselen en te halen en we hebben een citytour gemaakt. Het was uiteindelijk toch een hele warme dag, dus jammer dat we toen niet naar het strand zijn geweest. We hebben over de markt gelopen! Nou nou, echt waar niet te geloven. Wie kijkt er Grenzeloos verliefd?? Nou zulk soort markten waren het! Gewoon vlees en vis overal open en bloot met vliegen erop, heel druk, benauwd, en vooral stinken!! Ik ging echt bijna over mn nek! Maar wel een hele ervaring :D

Gisteren hebben we les van Tina gehad. tina wordt Big Mama genoemd en dat is ze ook echt, ze stelt zichzelf ook zo voor. Ze heeft ons verteld over malaria, aids, host family, travelling and what so ever. het was ontzettend boeiend om naar te kijken en ik verbaas mezelf dat ik echt gewoon alles kan verstaan wat ze hier zeggen. Tina is ons moedertje, ze geeft echt om ons en wil voor ons allen het beste.

Daarna kregen we drum&dance class. Heel leuk, heel warm, heel grappig, maar heel gaaf! Niet helemaal mijn ding, maar ook weer een ervaring rijker. Ik kan nog steeds niet helemaal beseffen dat ik hier echt ben. Het voelt alsof ik hier al 4 weken zit en het zijn pas 3 dagen.

Morgen gaan we Ghanees koken, haha, dat wordt nog wat met mij:P

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden maar ik kan niet beloven wanneer ik weer tijd heb om te schrijven. Ik schrijf nu vanuit het hostel en vrijdag ochtend vertrek ik naar Tamale (12 uur rijden!, volgens Tina:P) en daar overnacht ik. Zaterdagochtend word ik opgehaald doormijn host family. Tina told me about Chiara, that she is looking forward to see me! very nice, Tina knows everything! She is so great.

Het enige wat heel vervelend is hier, is het lange, lange wachten. Maarjah, This is Ghana, get used to it!! :D. I will!

Nou dat was het voor vandaag en bedankt voor alle lieve reacties!! Ik heb geen idee hoe ik een reactie terug moet sturen, dus ik zal zo nu en dan een reactie op mn eigen pagina plaatsen, dan moeten jullie dat maar even lezen. Mee eens? :P

Love you all! See you soon, I'm very happy!

Mam, ik krijg die berichtjes nog steeds en heb nog steeds geen idee wat ik moet doen. Bedankt lieverds!


Kus, Marissa

  • 08 September 2010 - 18:06

    Evelien:

    He Ris, wat leuk allemaal!! Super! Ben blij dat je daar ook een big mama hebt;D
    Wat vervelend toch die berichtjes. Ik ga vodafone wel bellen en dan sms ik het en laat het hier achter,
    Blijf genieten! En super foto's.

    Dikke knuf mam

  • 08 September 2010 - 19:18

    Michelle:

    Heej heej

    Ik ben erg benieuwd naar alles daar!!! Sanne en ik vertrekken over 4 dagen dus erg spannend allemaal
    We gaan elkaar vast nog zien in Ghana!!
    tot snel en geniet er van

    liefs Michelle

  • 08 September 2010 - 19:51

    Ezra:

    Risjeeeeeee!

    Wat klinkt het goed. En wat een mooie foto's! Heerlijk om je zien te genieten. Ik hou van je.(L)

    Dikke kus Ezra

  • 08 September 2010 - 20:09

    Alice:

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt, Ris! Ben trots op je;) Dikke kus

  • 08 September 2010 - 20:16

    Chunk:

    NICE!!!!!!!!!!!!!
    Love you

  • 09 September 2010 - 12:39

    Mia:

    Ziet er goed uit Marissa!
    Wat een leuke foto's!
    Leuk om te zien dat je het leuk hebt, ha,ha en Maris op een djembe!
    Fijne reis, knuf Mia.

  • 09 September 2010 - 13:50

    Marije En Wesley:

    Hey nichtje! Wat een enthousiast en happy story heb je er van gemaakt. Hadden ook niet anders verwacht ;-). Zal een hele belevenis zijn/worden, enjoy it (zal hier en daar ook wat engelse woorden toevoegen net als in jouw verhaal :-p)! De pictures zijn nice, vooral big mama! Wat een warme vrouw is dat zeg. We wish you nog heel veel fun en plezier. Een goede reis met de bus naar je host family. En tot het next berichtje. Liefs en een big hug van ons xxxx

  • 10 September 2010 - 17:24

    Laura:

    Hey Marissa,

    Wat gaaf he! Je hebt een leuk verslagje gemaakt hoor en moest erg lachen om je half engelse teksten haha! Maar ik kan zien dat je het erg naar je zin hebt daar! Moet je je nou erg aanpassen of valt het wel mee? Het zou niks voor mij zijn denk...
    Het verhaal over de markt, ik kon me meteen een indruk maken hoe het eruit zou zien en hoe het zou ruiken... bleeghh!
    Nou meis nog heel veel plezier daar en denk aan je!

    Veel liefs, (collega)Laura

  • 12 September 2010 - 10:21

    Pa & Ma Van Nienke:

    Hoi Marissa! Leuk om je verslag te lezen! We vinden het zo goed van je! Nienke mist je wel bij de Sterretjes, maar gelukkig maak je nu heel veel andere kindjes blij!
    We blijven je verhalen volgen! Geniet van deze super ervaring!

    Knuffel van Nienke
    Groetjes van Rob & Deborah

  • 12 September 2010 - 18:53

    Nienke (nicht):

    Zo Maris, fijn te horen dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Ik hoop dat je echt een hele goede tijd tegemoed gaat en geniet van de zon! Succes met koken, want dat zul je misschien wel vaker moeten doen :P.

    Enjoy enjoy!

    Veel kusjes van je nicht Nienke ;)

  • 18 September 2010 - 21:40

    MYLOU:

    Marissa !
    Ik volg je zoveel mogelijk en ik krijg ook hele leuke mailtjes van je moeder. Ik kan hier heel moeilijk contact houden met iedereen, bellen en sms'en is duur en heb nog steeds geen internet. Ik ben trots op je. En zodra je weer thuis bent zien we elkaar snel. Heeeeeel veeeel liefs Lou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 33080

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 01 Oktober 2014

Australia!

Landen bezocht: