Attacked by a babboon! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu Attacked by a babboon! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu

Attacked by a babboon!

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

27 September 2010 | Ghana, Accra

Dag lieverds allemaal, ik raak steeds helemaal ontroerd van al die lieve berichtjes die ik krijg van jullie, echt lief :).

Het weeeknd is iets anders gelopen dan gepland. donderdag ben ik met Pastor David naar het ziekenhuis geweest omdat mn ziek zijn maar niet echt over wilde gaan. Natuurlijk op de dag dat je naar de dokter wil gaan voel je je ineens een stuk beter:S.. altijd zo, maarjah. Het is werkelijk ongelofelijk maar in de wachtkamer werd mijn bloeddruk opgenomen en moest ik op de weegschaal gaan staan, hahahah. Daarna mochtr ik naar de dokter die mij niet eens heeft aangeraakt, nee, ze heeft alleen mn verhaal aangehoord en nu alles opgeschreven, dus ik heb nu een eigen dossier in Tamale hospital! Daarna gaf ze me een papiertje met daarop wat dingen aangekruist, waaronder malaria, wat ik moest laten testen. dus hup ik naar het lab daar, maar nee wacht, eesrt nog even 9 cedi betalen, je wordt hier werkelijk letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd om het een en ander voor elkaar te krijgen. In het lab werd bloed afgenomen en na 20 min kreeg ik de uitslag waarmee ik dan weer naar de dokter moest lopen zodat die vervolgens kon constateren wat ik had en of ik medicijnen nodig zou hebben. Gelukkig, geen malaria! ik had inderdaad gewoon een klein griepje. Dus vrijdag zijn we weer opnieuw naar Tamale gegaan om daar te overnachten en \s morgens vroeg de bus te pakken naar Mole National Park.

Het was super leuk om iedereen weer te zien, de hele groep van de orientatie. Nouja, hele groep, halve groep eigenlijk. 's avonds hebben we gegeten met zn allen bij een restaurantje dat werd aangeraden door Nienke haar gids! Niet alleen bij dit restaurant maar eigenlijk bij bijna elk restaurant waar je hier komt moet je werkelijk waar soms een uur of soms 2 uur op je eten wachetn en dan wordt nog de helft vergeten. Ze kennen hier geen notitieboekje en een pen om alles op te schrijven, nee dat gaat allemaal uit hun hoofd en dan vragen ze tussendoor nog wel zo'n 38 keer wat iedereen nou had besteld. Of wat ook regelmatig gebeurd is dat je een mega menu voor je krijgt, vervolgens wat wilt bestellen maar ze eiogenlijk niets in huis hebben van wat ze op de menu kaart 'verkopen'. Als je dan raagt of we alles kunnen bestellen dan zeggen ze doodleuk 'oohh nooo, only rice and chicken'. Waarom geef je ons dan uberhaupt die mega kaart :O???? Maar het is ook wel mega hilarisch.

's avonds hebben we gezellig met elkaar 2 spelletjes gespeeld genaamd bunnies en 21en, te grappig allebei.

Volgende ochtend met zn allen in een busjes die we hadden gehuurd eigenlijk, dezelfde chauffeur en gids die ons van Accra naar Tamale heeft gereden, wel duurder, maar dan wisten we in elk geval zeker dat we vroeg konden vertrekken en we hadden gehoord dat de weg naar Mole ontzettend slecht is, dus dat wil je dan ook niet rijden met een grote bus. Toen dacht ik, slecht? Kon het dan werkelijk nog slechter dan de weg van Accra naar Tamale? Ja! Het kon nog slechter!! in nederland zouden we dat stuk in 2 uur kunnen rijden, hier deden we er 5 uur over. 3 uur lang een mega ongeasfalteerde hobbel weg waar bijna iedereen misselijk van werd. Ik had het eigenlijk moeten filmen.

Daar aangekomen, ongeveer 13.00 uur de kamers bekeken, best mooi en ruim, en een heeeel mooi uitzicht en daarna een safari tour gemaakt met een jeep. Achter in de jeep in de open lucht en ja hoor Olifanten gezien!! hertjes, eekhoorns en heel veel wilde zwijnen. Een ontzettende mooi natuur, wel alles laag begroeid.

's Avonds onder het genot van een drankje bij de jongens op de kamer hints gespeeld, mega hilarisch! Ik wist niet dat dat spel zo leuk kon zijn :D.Toch daarna maar gaan slapen om de volgende ochtend om 6 uur op te staan en een ochtend wandeling van 2 uur te maken.

Helaas hebben we tijdens die wandeling niet veel dieren gezien, maar wel een super mooie natuur. 4 mensen uit de groep moesten wel 's middags weer terug naar Tamale om daar weer te overnachten om maandagochtend om 4 uur 's morgesn de bus terug te pakken naar Kumasi en Accra. De rest van de groep had besloten , waaronder ook Nienke en ik, om toch nog hier een nacht extra te blijven. Later hebben we besloten toch mee te gaan naar Tamale en daar te slapen om vandaag nog even op internet te kunnen en we hadden de jeep en wandeling gedaan en dat was ook eigenlijk waar we voor gekomen waren.

Ik had er net nog een heel stuk bij geschreven (o.a over de babboon), maar op de een of andere manier is dat gewoon weg nu!! Daar baal ik wel heel erg van, ik heb nu echt geen tijd meer over dus ik zal het volgende week verder af schrijven, of waarschijnlijk zaterdag al.

Kus tot snel, Marissa

  • 27 September 2010 - 14:22

    Marije En Wesley:

    Oei, mogen wij de eer hebben om als eerste een berichtje te schrijven? Vooruit dan: wat leuk om weer wat te horen. Waren wel erg benieuwd naar de baboon verhaal, de titel beloofde veel nieuws... tsja, het internet zal daar wel heel anders zijn dan je gewend bent haha. Dan houden we die nog van je tegoed, spannend ;-). Hebben er nu wel hoge verwachtingen van :-p haha. Fijn dat het verder goed met je gaat en ook goed nieuws dat je 'slechts' een griepje hebt en geen malaria. Let op jezelf, geniet en we denken aan je. Je bent een toppertje! Liefs en een dikke kus van ons xxxx

  • 27 September 2010 - 16:36

    Evelien:

    He Ris!!,

    He eerlijk zo te lezen dat je een goed weekend hebt gehad. Even iets anders. En ook weer heerlijk om terug op te kijken!

    Dikke knuf mam.

  • 27 September 2010 - 16:47

    Ali:

    Leuk om weer iets van je te horen lieverd! En zo te lezen heb je een topweekend gehad ;) Ik las je verhaal en dacht; waar is nou die babboon? hahaha! Ben benieuwd. Geniet er van en ben trots op je!! Dikke kussen van mij xxx

  • 27 September 2010 - 18:49

    Linda:

    Hai nichtje!

    Wat super om je verhalen te lezen zeg!! Het ziet er uit alsof je flink aan het genieten bent meis! Have fun!

    Kusjes

  • 27 September 2010 - 21:31

    Ezra:

    Hey lieve ris!

    Leuk dat je weer een verhaal hebt kunnen schrijven. Jammer dat je ons niet meer kon vertellen over de babboon, ben nu wel erg benieuwd. Ik hoop dat alles nog goed gaat daar en dat je weer helemaal op geknapt bent. We moeten weer bellen want het is alweer even geleden, zou ik fijn vinden.

    Ik hou van je! (L)

  • 28 September 2010 - 07:14

    Laura:

    Leuk om weer te lezen dat je het weer erg naar je zin hebt en je je weer beter voelt! Gelukkig was het een griepje en geen malaria! Gaaf zo'n Safari, mocht je dichtbij de olifanten komen of niet? Ik las: Attacked by a babboon, dus was errug nieuwsgierig, maar haha die krijgen we dus nog tegoed? Begrijp dat je niet heel lang de tijd hebt elke keer op i-net!
    Ohja ik wilde je nog even zeggen, dat je vriend Thijs eindelijk wat woordjes aan het zeggen is, is nog niet uitbundig, maar hij doet het! Haha!

    Heel veel plezier nog en doe voorzichtig!

    Knuffel Laura

  • 13 Oktober 2010 - 18:43

    Connie:

    Hoi Maris, heb net al je verhalen gelezen achter elkaar, heb genoten.
    Wat geweldig wat je daar allemaal beleeft.
    En wat zie je er prachtig uit in je kerkjurk!
    Blijf genieten, liefs Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 33087

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 01 Oktober 2014

Australia!

Landen bezocht: