Vervolg: Attacked by a babboon! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu Vervolg: Attacked by a babboon! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marissa Verheij - WaarBenJij.nu

Vervolg: Attacked by a babboon!

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

02 Oktober 2010 | Ghana, Accra

Heerlijk om al jullie berichtjes te lezen :D. Ja die olifant was ongeveer op 20 meter afstand, we konden heel dichtbij komen! Ik zit elke keer heel lang op internet maar omdat het zo langzaam is kan ik maar heel weinig doen. Toevallig hebben we er nu een gevonden die mega snel is, vodafone house!! en ziet er allemaal heel luxe uit!

Het verhaal over de babboon:
Ik was weer ingepakt en ik wilde naar buiten lopen vanuit het motel en had daarbij een zwarte plastic tas in mn hand. Ik zag die mega grote aap en dacht: ' heej wat leuk, wat is die dichtbij!!' jaa.. nu wist ik waarom die zo dichtbij was. In die plastic tas zaten koekjes, en ze weten dat in zwarte platic tassen, eten zit. Die aap rende naar me toe (ik dacht nog, nou dit is het dan, dit is het einde van mijn reis) het was zo angstaanjagend, vervolgens rukt die babboon mn tas uit mn handen en steelt mn koekjes!! Dus ik geef een harde gil, waarnaar Nienke en Sandra de kamer uit komen en die zien die aap uitgebreid mijn koekjes opeten! Ik stodn echt te trillen op mn benen, echt zo eng! Gelukkig zagen een paar Ghanese mensen het gebeuren dus die joegen de aap weg en stolen mn koekjes terug! Weeeeer een ervaring rijker! hahaha :)

Verder geniet ik maar denk ik soms wel aan thuis, als ik op reis ben voel ik me vrij, in Yapei een beetje opgesloten. De kinderen zijn nu naar school, dus de ochtend hebben we voor ons zelf, wat erg fijn is. Volgende week gaan wij ook 'les' geven op school. Het blijft alleen allemaal heel vaag. We zijn naar de 'directeur' toegegaan om te vragen wat we kunnen doen. 'you can come whenever you want, you can do whatever you want' GE-WEL-DIG. Volgende week wordt dus een grote verrassing.

Verder zaten we laats in een taxi die er mee stopte om dan maar niet te spreken over de trotro's hier. Als je 'mazzel' hebt smelten je schoenen weg of als je op de motor zit is dit je kont die wegsmelt. en als je dan denkt dat het niet erger kan? Dat kan het zeker wel!! Als je bijvoorbeeld op de achterste bank van de trotro zit die ook nog eens los zit en je dus niet naar achteren kunt leunen en je vast moet houden aan de bank voor je en dat je dan ook nog eens ontdekt dat de achterdeur open staat, dan kijkt je elkaar behoorlijk vragend aan.

Het is allemaal behoorlijk dramatisch maar mega hilarisch!

Onze huismuis komt ons nog altijd gedag zeggen en laat zo nu en dan een kadootje achter, of hij laat gewoon niks achter, dat kan ook nog.

De kids vinden het heerlijk om te knuffelen en dat doen we dan ook veel. Toch had ik tot nu toe meer willen doen, maar mn lichaam wil niet zo als in Nederland. Toch niet op en top fit. Logisch toch? Ik eet geen groete, die zijn er niet, althans niet bij het weeshuis en fruit is ook schaars. Zodra het kan kopen we het maar te veel kan ook niet want dan eet onze muis het op en er is geen koelkast.

Nou dan was het weer voor vandaag :D, ik moet wel lachen hoor, het wordt allemaal nu zo gewoon. Soms realiseer ik me weer even van, oja, ik ben in Ghana.

Ik hoop dat ik dinsdag eindelijk eens wat foto's erop kan zetten. Ik beloof niets.

Dikke kus en knuffels aan allemaal!

Liefs,


  • 02 Oktober 2010 - 16:58

    Ali:

    Haai lieve Ris,

    Fijn om te lezen dat je nog zo geniet! :D Vind het zo leuk om je ondanks de verre afstand toch nog zo te kunnen volgen! Als het goed is heb je het al gelezen, maar IK HEB M'N RIJBEWIJSSSS :D:D:D:D

    Geniet er lekker van en tot spreek/mail/whatever.

    Love youuuuuu!! xxxx

  • 03 Oktober 2010 - 08:17

    Laura:

    Hey Maris,

    Hihi, lachen met die aap! En nog komischer dat jij met knikkende knieen staat en iemand uit ghana hem zo wegjaagd! hihi mietje!!! Nee hoor, ik zou ook verbaasd en geschrokken blijven staan denk. Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt! En je voelt je dus helemaal thuis, want het is bijna gewoon voor je allemaal! Goedzo! Wij denken allemaal aan je hoor hier bij Op Stoom hahaha!

    Veel plezier nog daar en kijk uit voor de aapjes en de muis!

    Liefs, Laura

  • 03 Oktober 2010 - 10:25

    Gerda:

    Hoi lieve Marissa!
    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Je maakt er heel wat mee en ziet ook heel veel mooie en misschien minder mooie dingen.
    Snuif het allemaal maar goed op, geniet er van en bewaar al dat kostbaars in je hart!
    Heel veel plezier verder en ik zal je nieuwe verhalen ook zeker gaan lezen!
    Dikke knuf!!

  • 03 Oktober 2010 - 14:11

    Mia:

    Hi Marissa, wat een spannende verhalen! Vindt je het gek dat je lichaam even niet wil? Je zit in de tropen hoor! Tropenrooster,je kan daar nooit zo snel vooruit als hier, qua energie, want dan put je jezelf alleen maar uit! Lekker genieten en aanpassen aan de hitte.
    Verbouwen ze daar helemaal niets zelf Marissa? Hebben ze wat aan zaden? Een grote kist ingraven in de grond, is dat een optie om eten 'koel' te bewaren?
    Het is allemaal een groot avontuur en geniet je van de ervaringen! Die kan niemand je meer afnemen!!
    je belooft niets,maar we zijn natuurlijk allemaal heel benieuwd naar je foto's.Knuf Mia.

  • 03 Oktober 2010 - 15:06

    Mia:

    Hi Marissa, kreeg net even een ingeving op de site van Nienke te kijken en daar zag ik een foto van jou en Nienke en van jou met de kinderen! Wat LEUK!!!!!!En lekker bruin...X Mia

  • 04 Oktober 2010 - 14:43

    Evelien:

    Lieve Ris,

    't Is goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt en te horen! Zoals ik je laatst door de telefoon hoorde omgaan met de kinderen hoor ik echt Marissa. Super meid!
    Ik hoop dat je gezondheid steeds beter zal gaan. Waarschijnlijk beetje last van het vocht daar? Ik kijk ook steeds bij Nienke. Het is leuk te lezen hoe jullie hetzelfde beleven en soms net iets anders schrijven en natuurlijk niet te vergeten de foto's!!! Je ziet er goed uit Ris. Hier is alles oke. Lekker druk;)
    En er hangt een mooie kaart naast je foto. Erg leuk! Dankjewel.Ik hoop dat de lessen op school een beetje gelukt zijn en je het gevoel hebt daar ook de kinderen in te kunnen ondersteunen.
    Geniet, ondersteun, geef en ontvang.
    Liefs ik hou van je mam.


  • 04 Oktober 2010 - 14:59

    Koekie:

    Haha, stiekem best grappig om te lezen dat je bent bestolen door een aap.. :D

    Zo zie je maar weer dat je "Koekie's" altijd goed in de gate moet houden :P

    Goed om te lezen dat je het nogsteeds naar je zin hebt, en ik hou de verhalen in de gaten:)

    Knuffel, Koekie

  • 05 Oktober 2010 - 09:11

    Marije En Wesley:

    Marissa, hebben ze je daar niet geleerd dat je koekjes niet in een zwarte tas moet doen...? Haha, wat een geestig verhaal. Gelukkig betekent het niet het einde van je reis ;-). Hopenlijk kom je nog wel met een kont terug naar NL. Gesmolten schoenen geeft niet, die kun je nieuw kopen, dat andere niet. Wees er maar zuinig op :-p. Geniet, leef en de groetjes aan jullie huismuis, gezellig zo'n huisdier. Liefs en een dikke kus van ons xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 33085

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 01 Oktober 2014

Australia!

Landen bezocht: